morkusovic česneky

morkusovic česneky

sobota 24. srpna 2013

babičin jablečný koláč

   Moc Vás zdravím,
jsem moc ráda, že jsem Vás potěšila cuketovým krémem. Já bych jej jedla pořát....
 
   Dnes mám pro Vás něco sladkého. Jelikož je období letních jablek, tento recept si o něj říká.
Vždy když jsme přijeli k babičce a dědovi do Prahy, babička otevřela velikou kredenc plnou pokladů a mezi nimi už nachystaný voňavý koláč. Babička ani děda už mezi námi nejsou, koláč tak dělám já a i tak je stejně dobrý, jak si ho pamatuji...

RECEPT:
jablečná náplň
-------------------
nejdříve okrájíme jablka, nakrájíme na kostky, vložíme do hrnce s trochou vody, přidáme skořici a vanilkový cukr, povaříme dokud z jablek není skoro kaše, tu a tam kousky nerozvařených jablek nejsou na škodu. Necháme vystydnout, nebo do druhého dne odležet.

těsto
-------
20dkg hrubé mouky
20dkg hladké mouky
10dkg cukru                } drobenka
20dkg hery
špetka soli
1/2 prášku do pečiva
 do drobenky přidáme 1 vejce a zpracujeme hladké těsto jako na cukroví


těsto rozpůlíme, vál posypeme hl. moukou a z 1 poloviny vyválíme plát o velikosti plechu na pečení




Vyválené těsto pomocí válečku, přeneseme na plech s pečícím papírem, poklademe směsí s jablek, vyválíme druhou půlku těsta a pomocí válečku zaklopíme směs.




troubu předehřejeme na 180°C a pečeme cca 15-20min. dle trouby, hlídáme, musí to mít krásně nazlátlou barvu.

Necháme pod utěrkou pár hodin zvlhnout. Ale vynikající i po vystydnutí... je to na Vás






DOBROU CHUŤ.... Vaše

15 komentářů:

  1. Na to se tak krásně kouká! Perfektně naservírováno, hned bych okusila. A určitě i bezvadně chutná!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá výtečně! A to puntíkaté nádobí - ááách, ta krása.

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzko, tenhle tvůj peče moje mamka, takže pro děti je to taky babiččin :o)
    Já dnes pekla taky jablečný, trochu jiný. Když jsou pečené s láskou, chutnají všechny.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Zuzí, vypadá úžasně!!!
    krásně nafoceno!
    papa prima den ajka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je Zuzi pohádková dobrůtka - díky vyzkouším Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za recept na rychlý koláč. Takové mám nejraději.
    Máš krásně sladěný servis s prostíráním.

    OdpovědětVymazat
  7. Zuzanko vypadá božsky. I moje babička dělala takový, ale bohužel se mi po ní nedochovala žádná kuchařka. A protože si na něj pamatuji, dělám jakoby linecké a dovnitř štrůdlovou nádivku. Ale ten tvůj mi nedá a hned ho vyzkouším!
    Krásný večer k vám a zítra prima neděli :-) Pa Eva z domácího štěstí

    OdpovědětVymazat
  8. Zuzanko, moc děkuji za recept,přesně tento dělávala naše babička, ale bohužel recept se nezachoval.Hned ho ozkouším jen co dovezu jablíčka z chaty. Děkuji. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Zuzko, zrovna sklízíme jablíčka na zahrádce, tak se nechám inspirovat a vyzkouším receptík. Jako vždy moc pěkné fotečky, krásné nádobí. Já se zase zbláznila do červeného puntíku od GG. Hezký den Anny

    OdpovědětVymazat
  10. Zuzanko, tento koláč dělává moje maminečka.. je vlahý a lahodný, zbožńuju ho :-) snad ho nyní taky už udělám, když mám od Tebe recepis :-)) ještě se chci zeptat na barvu, jak máš natřené červené dveře. je to dostín červenohnědý nebo vyloženě červený? Děkuji Ti :-) a přeji krásné dny***

    OdpovědětVymazat
  11. Zuzi, koláček vypadá nádherně... hned si jdu opsat recept ... Marki

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den Zuzano, obyčejně nepíšu žádné komentáře ale tohle prostě nemůžu nenapsat :-). Včera večer jsem si přečetla Váš recept a protože jsem měla doma hrušky a Váš recept se mi zdál dostatečně rychlý i na 7 měsíčního prcka, kterému rostou zoubky, tak jsem se do koláče hned pustila.... Moje 2,5 letá dcerka teda nemohla pořád pochopit, že nebudeme vykrajovat a nutně si žádala "vánoční" ale nakonec se zadařilo a koláč skončil v troubě. :-))) Prcek ráno vstává v 5:30, takže jsem hned natěšená vyzkoušela dobře uleželý koláč a..... NĚCO TAK DOBRÉHO JSEM SNAD JEŠTĚ NEJEDLA! jE NAPROSTO FAMÓZNÍ!!!!! Takže MOCKRÁT DĚKUJI ZA ÚŽASNÝ RECEPT! Dnes jedeme na rodinou sešlost, tak se už nemůžu dočkat až se tam s ním pochlubím. :-) Jediné s čím jsem měla problém, bylo přenést těsto válečkem na plech, tak jsem ho nakonec vyválela přímo na pečícím papíře a přenesla společně s papírem. ;-) Mějte se krásně! Máte úžasné bydlení, dívám se sem moc ráda a hledám inspiraci. :-) Eva

    OdpovědětVymazat
  13. Také ho moje prababička dělávala ale s malou úpravou na zůsob štrůdlu, (jablka osladit, posypat skořicí, rozinkami a ořechy). Je to velká mňamka. To bude prvné co letost upaču jakmile budou jablíčka

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný večer Zuzi,
    děkuji za úžasný recept v sobotu hned upeču zahrada je plná jablíček a tak jsem ráda za každý recept a tvůj vapadá báječně.
    Posílám spoustu pozdravů a krásný podzim Adéla.

    OdpovědětVymazat