morkusovic česneky

morkusovic česneky

úterý 6. září 2011

Oboustranná zástěrka pro Vanessku

  Všem Vám přeji krááásný sluníčkový den,
Do posledního zbytečku jsem spotřebovala všechnu hlínu v dílně a čekám na dovoz nové, tak "nemám co dělat"...chi chi chi i když práce v dílně je jak na kostele......


   Nedávno jsem dala na MMB dotaz na střih či ušití nádherné zástěrky, která se jednoduše převleče přes hlavu a je to. Došla mi kupa odpovědí i nějaké střihy. Jenže já jsem děsně šikovná na počítač, tak neumím střih z něj "vytáhnout", tak jsem vzala Vanessku položila na papír a obkreslila jsem ji. Vystříhla "oblékla" na Vani a na ní střih doupravila.
   O látky nemám nouzi, když otevřu část kredence v aťasu, doslova na mě padají, nějak se mi nakupily....
Vybrala jsem k sobě se hodící se, pač jsem si řekla, že je ušiji rovnou oboustranné, je to dle mě jednodužší šití, než šikmý proužek, který bych si musela udělat a lemovku tu žádnou vhodnou nemám.
   Předem se omlouvám všem švadlenkám, já jsem velice průměrná švadlenka, pokusím se pro neznalé popsat jak jsem zástěrky ušila, je to velice jednoduché, když to přeženu do půl hodiny máte oboustrannou zástěrku ušitou.

Potřebujeme:
šicí stroj, nit, nůžky, střih, látky - 2druhy, zapnutou žehličku a místo kde žehlit, když nemáte žehlící prkno.
Střih je na velikost 2-3 roky, Vani jsou 2roky a 4měsíce a měří 99cm, kosty jsou 10x10cm.
Látka 50cm x 120cm na jednu zástěrku, na oboustrannou 2x 50x120cm


2druhy látek přehnu na půl přišpendlím střih a stříhám obě látky zaráz (střed střihu špendlíme ke středu přehnuté části)
vystříhneme, co Vám zbyde z průramků,  či průkrčníku mužete našít kapsy, aplikace,aj..
                                 máme 2 stejné díly

                     oba díly lícem k sobě
 zbyl mi pruh látky vystříhla jsem 4x 10x50cm na volán, nemusí být
2pruhy stejné látky sešijeme na 100x10cm (2x 50x10cm) a rozžehlíme, oentlujeme, přiložíme oba pruhy lícem k sobě a v kraji prošijeme mimo jedné dlouhé strany, kterou pak pruh otočíme lícem ven a rozřehlíme.

našpendlíme si sklady na neprošité (otevřené) straně a prošijeme
                                   vzniklý volán
Celé díly oentlujeme a prošijeme průkrčník a průramky, mimo !!!dolní části, kterou si předem naměříte dle vzniké délky volánu a našpendlíte, kam až můžeme šít, dále neprošijete konce šlí. Viz foto odhrnutá látka u volánku.
zástěrku otočíte lícem nahoru a pečlivě rozžehlíte, aby šev nelezl ani z jedné strany
zároveň si pro snadné šití zažehlíte okraj viz. foto, kam vložíte volán a přišpendlíte a prošijete

 zástěrka z jedné a druhé strany

 šle (kšandy)či jak nazýváte...vložíte je do sebe a pozor, křížem pravou do levé a levou do pravé a prošijete

                                    Nu a je hotovoooo.
                                    jedna strana
                                       druhá strana

A tu už na Vanessce, snad jsem to popsala dostatečně srozumitelně, ale fotky jsou dostačující...myslím...










Krááásný den Vám všem Vaše Zmorkusovic a Vanesska

13 komentářů:

  1. Zuzí vybrala jsi krásný látky a s tím oboustranným pojetím jsi na to pěkně vyzrála jsi šikula.... ovšem Vaňousek je čupr modelka, horzně vyrosla už to není takový to mimi ale malá krásná holčička.. když nemáš hlínu napiš co máš novýho a jako se máte :-)) papáááá Dita

    OdpovědětVymazat
  2. Zuzí, už jsem Ti skláněla poklonu na MMB, ale tohle jsem faaakt nečekala! Jsi šikula a poradíš si úplně se vším. Jako švadlena Ti uděluju jedničku s hvězdičkou. Vypracování super! Se střihem jsi mě jako vždy překvapila, ale dokonalost je jedna z tvých předností a koukám, že nic nestojí v cestě tvé dovednosti a šikovnosti, nápaditosti atd. atd. atd. FAKT SUPER !!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzi moc děkuji za zveřejnění návodu střihu a za tvoji šikovnost. Střih už mám na papíře tak snad večer budu mít hotovo.

    OdpovědětVymazat
  4. Zuzanko...perfektně nafocený návod ..no a modelka je super !!!
    Krásné dny Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherný nápad a krásné fotečky.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc moc děkuji za tento super návod ... jste inspirací ... šikulko :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Teda vy jste Zuzi číslo jedna.Prostě borec na konec :-)a palec je v tomto případě nahoru :-)Moc krásně jste to hlavně vyřešila a i ušila.Ta malá pannenka v tom je úžasná.Krásný den.Věra.

    OdpovědětVymazat
  8. Zuzi, jukám i sem, je to výborná zástěrka, ta oboustrannost se mi moc líbí.... by se mi šikla, působí šik... myslím i na dospěláka. No a holky nemám:-))))

    OdpovědětVymazat
  9. Zástěrky jsou parádní.
    Krásnou neděli
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  10. Všem moc moc moc děkuji za krásné komentáře....kráááásný večer či den Zuzka

    OdpovědětVymazat
  11. Parádně zpracovaný návod, děkuji! První prototyp je hotový;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásná! Ráda bych ušila, prosím, jak na ten střih? Nevím jak vytvořit... Děkuji za pomoc...

    OdpovědětVymazat
  13. Krásná dívenka,krásná zástěrka

    OdpovědětVymazat